دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
سینما

حوزه / انسیه شاه‌حسینی گفت: آیا موشک‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کردیم هزینه ندارد؟ مسلماً هزینه دارد، اما دستاوردهای ما بسیار بالاتر از هزینه‌ها است. در حوزه فرهنگ نیز فیلم‌هایی با محوریت مقاومت نقش موشک‌ها را برایمان ایفا می‌کند.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: ساخت فیلم با محوریت مقاومت جز الزامات تولید در سینمای کشورمان باید باشد، زیرا سینمایی که ادعای اسلامی بودن دارد باید منادی حق مظلومان جهان باشد. در این میان پرداختن به الگوهای بزرگی چون شهدای مقاومت اقدامی مهم در این رابطه است.

وی افزود: یکی از الگوهای بسیار پر اهمیت در این عرصه، شهید یحیی سنوار است. وی تا لحظه شهادت لباس رزم را از تن خارج نکرد وی تمام عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیست‌ها کرد و هیچگاه دشواری‌های روزگار او را از جهادش ناامید نکرده و با جدیت به مسیرش ادامه داد تا زمانی که بزرگترین پاداش یعنی شهادت نصیبش شد.

این فیلمساز در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برخی مدیران فرهنگی نقش خود را به خوبی در پستی که در اختیار دارند ایفا نمی‌کنند. آنها با عدم حمایت خود از تولیدات انقلابی باعث شده‌اند آثار این عرصه کمرنگ شده و فیلمسازانی که دغدغه موضوعاتی با محوریت مقاومت را دارند نتوانند کار کنند این بزرگترین آسیب ممکن است.

شاه حسینی ادامه داد: درد اینجاست که مدیران فرهنگی به حوزه فرهنگ و هنر نگاهی اقتصادی دارند در حالی که در این عرصه باید سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام شود. آیا موشک‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کردیم هزینه ندارد؟ مسلماً هزینه دارد، اما دستاوردهای ما بسیار بالاتر از هزینه‌ها است. در حوزه فرهنگ نیز فیلم‌هایی با محوریت مقاومت نقش موشک‌ها را برایمان ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: فیلمی که در آن مقاومت محور است می‌تواند فرهنگ‌ساز جامعه نیز باشد چون مخاطب با دیدن تولیدات دفاع مقدسی یا انقلابی با داشته‌های فرهنگی و ارزشی مقاومت آشنا شده و در می‌یابد که با اتکا به چنین فرهنگی قادر است دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

شاه حسینی در پایان تصریح کرد: حضرت آقا در سخنرانی‌های متعدد خود روی کار فرهنگی تاکید فراوان داشتند، زیرا برخی مواقع قدرت یک اثر هنری می‌تواند از یک کتاب و منبر بیشتر باشد به شرطی که در این رابطه کار با کیفیت تولید شود وگرنه اثر سطحی نه تنها نتیجه نخواهد داشت بلکه بازتاب منفی نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha